Kinderparlement

Wij hebben op school een Kinderparlement. Jaarlijks worden door de kinderen uit de bovenbouw leerlingen uit hun midden gekozen die de belangen van de kinderen vertegenwoordigen.

De gekozen kinderen kiezen met elkaar welke ministersposten zij bezetten, zoals bijvoorbeeld de minister van sport, minister van binnenschoolse zaken e.d. Iedere minister heeft een speerpunt waar hij of zij dat schooljaar aan werkt.

Daarnaast wordt het Kinderparlement betrokken en bevraagd bij beleidszaken van de school.

In de voorgaande jaren heeft het Kinderparlement onder andere het volgende bereikt:

• Nieuwe speeltoestellen op het schoolplein
  • Creaochtend onderbouw door de bovenbouw
  • Tekenles door juf Sandra
  • Carnavalsfeest met disco in de avond
  • Zomerfeest
  • Juffen en meester ruildag
  • Meer fruitdagen

Zonnepanelen op het dak

Een van de speerpunten van het kinderparlement was “zonnepanelen op de school”. En dat is gelukt.

Samen met de coöperatie Zon op Reeuwijk liggen er nu 250 zonnepanelen op het dak van de Speel- en Werkhoeve voor de school en buurtbewoners.